THE WRITTEN EXPRESSION IN THE STUDENTS OF THE MINING ENGINEERING CAREER

Authors

Keywords:

writing skill, Basic Spanish, exercises

Abstract

The correct use of the mother language is an essential element in the integral formation of future professionals. The onjective of this work is to elaborate exercises for the development of written expression in students of the Mining Engineering career in the Encounter Course modality at the University of Moa, due to the fact there are irregularities to achieve competence in written communication. Similarly, it will allow raising the level of written expression of future mining professionals, taking into account communicative situations that motivate and graph the multiplicity of contexts in which they work.

References

ÁLVAREZ MURO, A. (2007). Textos Sociolingüísticos., Universidad de los Andes: Publicaciones Vicerrectorado Académico.

AZAHAREZ TOMASÉN, Y. (2021). La expresión oral en los estudiantes del Curso por Encuentros de la carrera Ciencias de la Información. Tesis de Maestría, Universidad de Moa, Cuba.

FERNÁNDEZ LEZCANO, A., GARCÍA FERNÁNDEZ, I., VÁZQUEZ CEDEÑO, A. (2016). Un acercamiento al desarrollo de la habilidad de la expresión escrita. Reflexiones teórico-metodológicas. Revista Conrado, 12(54), 6-11. Recuperado de: http://conrado.ucf.edu.cu/.

GONZÁLES PERÓN, M., RODRÍGUEZ SÁNCHEZ, M. Y LEDO NOGUERAS, M. (2019). Enseñar a escribir en inglés, el enfoque proceso-producto orientado a la acción. Transformación, 15(1), 14-26. Recuperado de http://scielo.sld.cu/.

LEVI-STRAUSS, C. (1970). Antropología Estructural. La Habana: Ciencias Sociales.

MINISTERIO DE EDUCACIÓN. (2017). Plan de Estudios “E”. Modalidad Curso por Encuentro.

Published

2022-10-25

How to Cite

Pérez Roque, C. I., & Rodríguez San Román, M. (2022). THE WRITTEN EXPRESSION IN THE STUDENTS OF THE MINING ENGINEERING CAREER. Revista De Innovación Social Y Desarrollo, 7(1), 46–54. Retrieved from https://revista.ismm.edu.cu/index.php/indes/article/view/2209

Issue

Section

Ideas-Soluciones