DIDACTIC STRATEGY FOR THE COURSE OF SOCIOPOLITICAL THEORY IN THE COURSE OF ACCOUNTING AND FINANCE

Authors

  • Yanelis Leyva Zaldívar Centro Universitario, Mayarí, Holguín
  • Yuse Paneque Tamayo Centro Universitario, Mayarí Holguín
  • Yordanka Ramírez Aguilar Centro Universitario, Mayarí Holguín

Keywords:

teaching-learning process, integrative conception, cognitive independence

Abstract

In the research, a didactic strategy was designed by treating the contents of the Sociopolitical Theory subject to promote the teaching-learning process in the students of the Accounting and Finance career at the Municipal University Center of Mayarí (hereinafter CUM). The following research methods were used: historical-logical, analysis-synthesis, induction-deduction, systemic-structural-functional, direct observation, percentage analysis, interviews, surveys and documentary review. The implementation of the didactic strategy makes it possible to mitigate and transform the regularities detected in the Accounting and Finance degree.

References

Addine, F., Ginoris, O., Armas, C., Martínez, B., Tabares, R., & Urbay, M. (1998). Didáctica y optimización del proceso de enseñanza-aprendizaje. La Habana: IPLAC.

Álvarez de Zayas, C., & González Agudelo, E. M. (2002). Lecciones de didáctica general. Bogotá: Cooperativa Editorial Magisterio.

Castellanos, D. (1999). La comprensión de los procesos del aprendizaje: apuntes para un marco conceptual. Centro de Estudios Educacionales, ISPEJV, La Habana.

Castillo-Padrón, Y., Baute-Álvarez, L. M., Silva-López, C. A., & Seoane-Rodríguez, L. M. (2020). La formación ética del Licenciado en Contabilidad y Finanzas en los nexos ciencia-tecnología-sociedad: Array. Maestro y Sociedad, 17(3), 401-410. https://maestroysociedad.uo.edu.cu/index.php/MyS/article/view/5208

Crespo, D. B. (1991). Didactica adaptación: El curriculum, fundamentación diseño, desarrollo y evaluación. RIFOP: Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, (11), 158-159.

Fajardo, L. M. R. (2021). Evolución de la contabilidad en Cuba: el desarrollo de la enseñanza universitaria y de la normativa contable tras la revolución de 1959. De Computis, Revista Española de Historia de la Contabilidad., 18(1), 74-90. https://www.upo.es/revistas/index.php/decomputis/article/view/6891

Restrepo, B. (2005). Tendencias actuales en la educación superior. Revista Educación y Pedagogía, 18(46), 81-90

Published

2023-12-07

How to Cite

Leyva Zaldívar, Y., Paneque Tamayo, Y., & Ramírez Aguilar, Y. (2023). DIDACTIC STRATEGY FOR THE COURSE OF SOCIOPOLITICAL THEORY IN THE COURSE OF ACCOUNTING AND FINANCE . Revista De Innovación Social Y Desarrollo, 8(2), 365–377. Retrieved from https://revista.ismm.edu.cu/index.php/indes/article/view/2680

Issue

Section

Ideas-Soluciones