PROPOSAL OF A PEDAGOGICAL STRATEGY FOR PROFESIONAL CONSOLIDATION ON PHYSICAL CULTURE STUDENTS FROM UNIVERSITY OF MOA.
Keywords:
vocational satisfaction, professional training, educational processesAbstract
This research is based on a diagnostic to determine the shortcomings on students of Physical Culture at the University of Moa in the development of professional reaffirmation. The problems evaluated in this diagnosis allowed the elaboration of a pedagogical strategy to favor the development of professional reaffirmation in the students from the teaching-learning process. Theoretical and empirical methods were used such as analysis-synthesis, inductive-deductive, historical-logical, observation, documentary review, surveys, interviews, as well as percentage analysis. The evaluation of the pedagogical strategy through socialization workshops shows that the results achieved by putting the proposal into practice made it possible to reach to conclusions and recommendations, confirming its validity and its possible generalization, as well as the changes on teachers and students.Published
How to Cite
Issue
Section
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Los autores que publican en esta revista están de acuerdo con los siguientes términos:
- Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial permite que el beneficiario de la licencia tenga el derecho de copiar, distribuir, exhibir y representar la obra y hacer obras derivadas para fines no comerciales siempre y cuando reconozca y cite la obra de la forma especificada por el autor o el licenciante.
- Los autores pueden establecer por separado acuerdos adicionales para la distribución no exclusiva de la versión de la obra publicada en la revista (por ejemplo, situarlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro), con un reconocimiento de su publicación inicial en esta revista.
- Se permite y se anima a los autores a difundir sus trabajos electrónicamente (por ejemplo, en repositorios institucionales o en su propio sitio web) antes y durante el proceso de envío, ya que puede dar lugar a intercambios productivos, así como a una citación más temprana y mayor de los trabajos publicados (Véase The Effect of Open Access) (en inglés).
Lo anterior debe realizarse siempre sobre el artículo ya publicado por la Revista de Innovación Social y Desarrollo.
Los autores mantienen el control sobre la integridad de sus trabajos y el derecho a ser adecuadamente reconocidos y citados.
A los editores se les otorgan derechos no exclusivos para publicar y distribuir.