COMMUNICATIVE SKILLS IN THE PHYSICAL CULTURE STUDENT OF THE ENCOUNTER COURSE

Authors

  • Sonia María Alazo García Colegio Electoral, Moa
  • Yakelin Azahares Tomasén Universidad de Moa

Keywords:

system of actions, communication skills, training process, Physical Culture career

Abstract

A system of actions was designed to promote the development of communication skills in students of the Physical Culture course of the meeting course at the University of Moa. For this, the following research methods and techniques were used: analysis-synthesis, historical-logical, inductive-deductive, observation, interview, survey, document analysis and socialization workshops. The proposal developed constitutes a valuable avenue of knowledge necessary to enhance the work with communication skills in students, according to the dynamics of the training process of the Physical Culture career to achieve the relevance of the profession in its relationship with the diversity of the context. professional, thus corroborating its application and validation.

References

Álvarez de Zayas, C. M., & González Agudelo, E. M. (1999). La Didáctica: un proceso consciente de enseñanza y aprendizaje. https://bibliotecadigital.udea.edu.co/bitstream/10495/3929/1/GonzalezElvia_1998_ense%C3%B1anzaaprendizaje.pdf

Azahares Tomasén, Y. (2021). La expresión oral en los estudiantes del curso por encuentro de la carrera Ciencias de la Información (Doctoral dissertation, Tesis presentada en opción al título académico de Máster en Educación Superior). https://ninive.ismm.edu.cu/handle/123456789/4075

Batista, A. L. (2011) LA EDUCACIÓN EN VALORES DESDE LA DISCIPLINA DE MARXISMO-LENINISMO EN LA UNIVERSIDAD CUBANA. a. L. Batista, la educación en valores desde la disciplina de marxismo-leninismo en la universidad cubana.

Española, M. R. A. (2003). Diccionario de la real academia española. Espasa-Calpe.

Horruitiner Silva, P. (2006). Una nueva generación de currículos en la educación superior cubana. Revista de la Educación Superior ,35(138), 93-112. [ Links ] https://www.scielo.org.mx/pdf/resu/v35n138/0185-2760-resu-35-138-93.pdf

Morales Gómez de la Torre, M. F., Chiluisa Guacho, C. V., Aveiga Hidalgo, M. V., & Guerrón Enríquez, S. X. (2022). El desarrollo de habilidades comunicativas de estudiantes universitarios en el contexto ecuatoriano. Conrado, 18(84), 146-154. http://scielo.sld.cu/scielo.php?pid=S1990-86442022000100146&script=sci_arttext&tlng=pt

Sánchez Orbea, G. N. (1993). La formación y desarrollo de habilidades comunicativas en la preparación profesional del Licenciado en Educación Primaria (Doctoral dissertation, Tesis de Doctorado en Ciencias Pedagógicas. ICCPC Habana).

Tejera Concepción, J. F., & Cardoso Sarduy, M. A. (2015). Tratamiento de las habilidades comunicativas en el contexto universitario. Revista Universidad y Sociedad, 7(2), 168-172. http://scielo.sld.cu/scielo.php?pid=S2218-36202015000200024&script=sci_arttext&tlng=en

Published

2024-06-28

How to Cite

Alazo García, S. M., & Azahares Tomasén, Y. (2024). COMMUNICATIVE SKILLS IN THE PHYSICAL CULTURE STUDENT OF THE ENCOUNTER COURSE . Revista De Innovación Social Y Desarrollo, 9(1), 228–238. Retrieved from https://revista.ismm.edu.cu/index.php/indes/article/view/2576

Issue

Section

Ideas-Soluciones