Academic performance in secondary students

Authors

  • Francisco J. González-Cortez Universidad Autónoma de Baja California
  • Brianda K. Najar-Ruiz Universidad Autónoma de Baja California
  • Sarahi Rodríguez-Carrasco Universidad Autónoma de Baja California
  • Katheryn Osuna-Mejía Universidad Autónoma de Baja California
  • Aydé Camacho-Rosales Universidad Autónoma de Baja California

Keywords:

school performance, adolescent, study, habits, teaching skills, basic secondary education

Abstract

This work presents an analysis on secondary student’s academic school performance, adolescent, study, habits, teaching skills, basic secondary education school performance, adolescent, study, habits, teaching skills, basic secondary education experiencing learning difficulties, which result from nourishment problems, family finance, teaching issues and school infrastructure.   

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Francisco J. González-Cortez, Universidad Autónoma de Baja California

Ciencias de la Educación

Brianda K. Najar-Ruiz, Universidad Autónoma de Baja California

Ciencias de la Educación

Sarahi Rodríguez-Carrasco, Universidad Autónoma de Baja California

Ciencias de la Educación

Katheryn Osuna-Mejía, Universidad Autónoma de Baja California

Ciencias de la Educación

Aydé Camacho-Rosales, Universidad Autónoma de Baja California

Ciencias de la Educación

References

ABALDE, E.; BARCA, A.; MUÑOZ, J. M. & FERNANDO, M. 2009: Rendimiento académico y enfoques de aprendizaje: una aproximación a la realidad de la enseñanza superior brasileña en la región norte. Revista de Investigación Educativa 27(2): 303-3019.

BACKHOFF, E.; ANDRADE, E.; PEÓN, M.; SÁNCHEZ, A. & BOUZAS, A. 2006: El aprendizaje del español, las matemáticas y la expresión escrita en la educación básica en México: Sexto de primaria y tercero de secundaria. Resumen Ejecutivo. Instituto Nacional para la Evaluación de la Educación, México.

BLANCO, H.; ORNELAS, M.; AGUIRRE, J. & GUEDEA, J. 2012: Autoeficacia percibida en conductas académicas: Diferencias entre hombres y mujeres. Revista Mexicana de Investigación Educativa 17(53): 557-571.

CASO, J.; GONZÁLEZ, M.; CONTRERAS, L. A. & GONZÁLEZ, I. 2007: Antecedentes de la evaluación del aprendizaje a gran escala en Baja California. UEE RT 07 001. Ensenada, México: Universidad Autónoma de Baja California.

COVINGTON, M. 2000: Goal theory, motivation, and school achievement: An integrative review. Annual Review of Psychology 51(1): 171–200.

FLORES, R & GÓMEZ, J. 2010: Un estudio sobre la motivación hacia la escuela secundaria en estudiantes mexicanos. Revista electrónica de investigación educativa 12(1): 1-18.

FORTEZA, J. 1975: Modelo instrumental de las relaciones entre variables motivacionales y rendimiento. Revista de Psicología General y Aplicada 132: 75-91.

FUENTES, M.; GÁZQUEZ, J.; MERCADER, I.; MOLERO, M. & RUBIRA, M. 2011: Rendimiento académico y conductas antisociales y delictivas en alumnos de Educación Secundaria Obligatoria. International Journal Of Psychology & Psychological Therapy 11(3): 401-412.

KOBAL G.; LEBARICO, N. & KOLENC, J. 2005: Relation between self–concept, motivation for education and academic achievement: A Slovenian case. Pratiques Psychologiques 11(1): 55–68.

SCHILTZ, L. 2004: Motivation de performance, destinée scolaire et stratégies d'ajustement. Quelques implications d'une étude longitudinale comparée. Neuropsychiatrie de l'Enfance et de l'Adolescence 52(2): 70–77.

Published

2016-12-06

How to Cite

González-Cortez, F. J., Najar-Ruiz, B. K., Rodríguez-Carrasco, S., Osuna-Mejía, K., & Camacho-Rosales, A. (2016). Academic performance in secondary students. Ciencia & Futuro, 6(4), 114–123. Retrieved from https://revista.ismm.edu.cu/index.php/revistacyf/article/view/1334