Computer system on Physics Ephemerisas support for teaching

Authors

  • Leonardo J. Picos-Rivers Universidad Tecnológica de la Habana
  • José Q. Cuador-Gil Universidad de Pinar del Río

Keywords:

Computer system, educational software, teaching of physics. during the class.

Abstract

An educational computer system was presented about ephemeris of Physics that have had a close relationship with Physics. For this, the programming language Borland Delphi Version 6.0 was used. A total of 355 facts can be located, by years, months, days, personality, matter, as well as by stage in which it occurred, allowing combinations between these elements. In this way it contributes to the motivation for the study of Physics and thus achieve a better learning by students during the class.

Downloads

Download data is not yet available.

References

ADOLFO DE AZCÁRRAGA, J. 2015. Un buen año para la física: 2015 y el legado de Albert Einstein (1879-1955). Revista 100cias@uned, 8.

BOHIGAS, X.; JAÉN, X. Y NOVELL, M. 2003. Applets en la enseñanza de la Física. Enseñanza de las ciencias 21 (3): 463–472.

BOYER, R. & TIBERGHIEN, A. 1989. Las finalidades de la enseñanza de la física y la química vistas por profesores y alumnos franceses. Enseñanza de las ciencias 7(3): 213-22.

CAMPANARIO, J. Y OTERO, J. 2000. Más allá de las ideas previas como dificultades de aprendizaje: las pautas de pensamiento, las concepciones epistemológicas y las estrategias metacognitivas de los alumnos de ciencia. Enseñanza de las Ciencias. 18 (2): 155-16.

CAMPANARIO, J., 1998. Ventajas e inconvenientes de la historia de la ciencia como recurso en la enseñanza de las ciencias. Revista de Enseñanza de la Física 11(1): 5-14.

FAIREN LE LAY, V. 2001. Efemérides en Física. Revista 100cias@uned. 4: 66-69.

MENÉNDEZ, V. 2016. Una nueva visión para enseñar física: los aportes históricos. Revista de Enseñanza de la Física 28(Extra): 7-14.

OTERO, M; MOREIRA, M. & GRECA, I. 2002. El uso de imágenes en textos de física para la enseñanza secundaria y universitaria. Investigações em Ensino de Ciências. 7(2): 127-154.

ROSADO, L. & HERREROS, J. 2005: Nuevas aportaciones didácticas de los laboratorios virtuales y remotos en la enseñanza de la Física. Recent Research Developments in Learning Technologies. 1-5

SÁNCHEZ, J. M., 1988. Usos y abusos de la historia de la Física en la enseñanza. Enseñanza de las Ciencias 6(2): 179-188.

SOLBES, J. Y TRAVER, M. 2001. Resultados obtenidos introduciendo historia de la ciencia en las clases de Física y Química: mejora de la imagen de la ciencia y desarrollo de actitudes positivas. Enseñanza de las ciencias. 19(1): 151-162.

SOLBES, J. MONTSERRAT, R. Y FURIÓ, C. 2007. El desinterés del alumnado hacia el aprendizaje de la ciencia: implicaciones en su enseñanza. Didáctica de las ciencias experimentales y sociales. 21: 91-117

TEIXEIRA, S. & PACHECO, X. 2002. Borland Delphi 6 developer's guide. Sams Publishing. Pearson Educación, Estados Unidos.

UDIAS, A. 2004. Historia de la Física: de Arquímedes a Einstein. Síntesis. Madrid. 304 pp.

Published

2018-03-17

How to Cite

Picos-Rivers, L. J., & Cuador-Gil, J. Q. (2018). Computer system on Physics Ephemerisas support for teaching. Ciencia & Futuro, 8(1), 124–133. Retrieved from https://revista.ismm.edu.cu/index.php/revistacyf/article/view/1618

Issue

Section

Senderos

Most read articles by the same author(s)