Marketing plan for the promotion of library services of the Technical Scientific Information Center of the University of Moa

Authors

  • Yanet Román-Fernández Universidad de Moa

Keywords:

University of Moa, information resource, University library, management of library services, marketing plan

Abstract

 A marketing plan was designed, in order to achieve higher quality services and a more profitable and effective use of information resources by users of the Technical Scientific Information Center of the University of Moa. For the research, the Kotler (2001) methodology was used and theoretical and empirical order methods were used. As a result, the weaknesses, threats, strengths and opportunities are shown according to the analysis of the Matrix (DAFO), which allows drawing up strategies to obtain higher quality in services and use of information resources by users in the Technical Scientific Information Center from Moa University. 

Downloads

Download data is not yet available.

References

CASTILLO, Y. E. (2016). Plan de marketing para la promoción de servicios bibliotecarios en la Filial de Ciencias Médicas Tamara Bunke Bider. Trabajo de diploma. Universidad de Ciencias Médicas de Holguín, Cuba.

JIMÉNEZ, A. (2015). Rediseño del Plan de Marketing estratégico en la empresa de Ingeniería y Proyecto del Níquel. Trabajo de Diploma. Instituto Superior Minero Metalúrgico, Moa, Holguín.

KOTLER, P. (2001). Dirección de mercadotecnia: Análisis, planeación, implementación y control. Magíster en Administración-Tiempo Parcial 29, ESAN.

LEDESMA, U., ACOSTA, H. Y LEÓN, R. (2022). El patrimonio institucional inmaterial y los objetivos de la Agenda 2030. Papel de la biblioteca. Revista Iberomericana de Investigación en educación, 3(5), 85-96.

MAÑAS, J. E. (2020). Marketing y difusión de servicios en una biblioteca universitaria del próximo mileno. Disponible en: http://www.cobdc.org/jornades/7JCD/63.pdf.

PEREDA, A. M. & MIRABAL, M. E. (2022). Bibliotecas universitarias y derecho de autor: un par dialéctico en tiempos de pandemia- EDUMECENTRO, 14, 1741.

RAMÍREZ, A. (2022). Biblioteca Universitaria Híbrida. Revista Paraguaya de Educación a Distancia, 3(1), 15-25.

ROVIRA, Y; LÓPEZ, E; VENTO, M; GILIMAS, A. (2022). La biblioteca universitaria y promoción de la lectura: consideraciones teóricas acerca de su función extensionista. Bibliotecas. Anales de Investigación, 18(3), 1-12.

Published

2023-03-01

How to Cite

Román-Fernández, Y. (2023). Marketing plan for the promotion of library services of the Technical Scientific Information Center of the University of Moa. Ciencia & Futuro, 13(1), 71–86. Retrieved from https://revista.ismm.edu.cu/index.php/revistacyf/article/view/2252

Issue

Section

Senderos