Blackboard Platform skills of professors in the human sciences faculty of the autonomous university of lower California

Authors

  • David Iribe-García Universidad Autónoma de Baja California
  • Javier Cuellar-Hinojos Universidad Autónoma de Baja California
  • Salvador Díaz-Ramírez Universidad Autónoma de Baja California.
  • Estrella Camacho-Gil Universidad Autónoma de Baja California.
  • Yarely Uriarte-Angulo Universidad Autónoma de Baja California.
  • Jesús A. López-Barraza Universidad Autónoma de Baja California.

Keywords:

llearning, on-line education, teaching, Blackboard platform

Abstract

This paper presents the results of an investigation carried out during the first semester of 2012 to the university professors who work in the Human Sciences Faculty of the Autonomous University of Lower California, Mexicali, B.C in order to evaluate their expertise in Blackboard platform. A group of 30 professors was tested based on the stratified random sampling method. The professional skills of the professors and how they put it to practice in classes were also analyzed. The investigation results provides matters of interest for planning the integration of the Blackboard platform in universities in addition to training the professors for the pedagogical integration of the technologies of the information and the communication.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

David Iribe-García, Universidad Autónoma de Baja California

Ciencias de la Educación

Javier Cuellar-Hinojos, Universidad Autónoma de Baja California

Ciencias de la Educación.

Salvador Díaz-Ramírez, Universidad Autónoma de Baja California.

Ciencias de la Educación

Estrella Camacho-Gil, Universidad Autónoma de Baja California.

Ciencias de la Educación

Yarely Uriarte-Angulo, Universidad Autónoma de Baja California.

Ciencias de la Educación

Jesús A. López-Barraza, Universidad Autónoma de Baja California.

Ciencias de la Educación

References

ABDUL, K. 2008: Estándares de competencia en TIC para docentes. UNESCO [en línea]. Consultado: 23 dic 2012. Disponible en: www.portaleducativo.hn/.../Normas_UNESCO_sobre_Competencias

DÍAZ, F. 2007: Educación y nuevas tecnologías de la información: ¿hacia un paradigma educativo innovador? Universidad de nuestro siglo: la educación entre líneas No. 15, Año 2006-2007, p. 18-30. México.

TEJEDOR, F. Y GARCÍA, A. 2006: Competencias de los profesores para el uso de las TIC en la enseñanza. Análisis de sus conocimientos y actitudes. Revista Española de Pedagogía Año LXIV, No. 233, enero-abril. España.

Published

2013-09-13

How to Cite

Iribe-García, D., Cuellar-Hinojos, J., Díaz-Ramírez, S., Camacho-Gil, E., Uriarte-Angulo, Y., & López-Barraza, J. A. (2013). Blackboard Platform skills of professors in the human sciences faculty of the autonomous university of lower California. Ciencia & Futuro, 3(3), 59–68. Retrieved from https://revista.ismm.edu.cu/index.php/revistacyf/article/view/871