DIDACTIC MATERIALS FOR TEACHING ENGLISH LANGUAGE FOR PROFESSIONAL PURPOSES IN MINING MAJOR

Authors

  • Adis Fiol Cuenca Universidad de Moa
  • Mirtha Olivero Herrera Universidad de Moa
  • Mario Andrés Navarro Consuegra Universidad de Moa
  • Isabel García Breffe Universidad de Moa

Keywords:

language skills, professional purposes, communicative process

Abstract

In correspondence with the improvement of the teaching-learning process of English in Cuban universities new demands and aiming at communication skills development that allow the graduate to link the learning of the English language with the academic and professional activity to guarantee the scientific-technical update regarding its action field and professional working relationships establishment who share common interests, in Mining Engineering major, the study of English for Professional Purposes was designed as an elective subject, that´s why it was necessary to prepare didactic materials such as a reading selection brochure, a glossary of English-Spanish mining terms, a set of pictures, cards with didactic tasks, a selection of videos, among others. For the study development methods and techniques were used, such as logical history, analysis-synthesis, inductive-deductive, structural systemic, survey, interview and socialization workshops. Summing up, the didactic materials contribute to information gathering process on improvement English mining materials, which favor a competent professional formation.

References

Céspedes, y., Fiol, A., García, I & Osorio, D. (2023). Metodología para la comprensión lectora en inglés con fines médicos. Revista de Innovación Social y Desarrollo. Vol.8, No.1. Recuperado 10 de febrero de 2024

Cuenca, A. F., Cruz, A. V., Saborit, G. A., & Herrera, M. O. (2021). Alternativa para la enseñanza del idioma inglés con fines profesionales en la carrera de Ingeniería en Minas. Revista Científica Del Amazonas, 4(8), 29-37. https://revistadelamazonas.info/index.php/amazonas/article/view/50

Dudley-Evans, T., & St John, M. J. (1998). Developments in English for specific purposes. Cambridge university press. https://books.google.es/books?hl=es&lr=&id=FY5ChNRKtxwC&oi=fnd&pg=PR8&dq=Dudley,+E.+(1998)

Fiol, A & Aguilera G. (2019). La enseñanza del idioma inglés con fines profesionales en la carrera de Ingeniería de Minas, Cuadernos de Educación y Desarrollo. issue 112. https://www.eumed.net/rev/atlante.

Fray, J. I. B., Fray, L. F. B., & Fray, S. F. B. (2023). Interdisciplinariedad en la formación de competencias organizacionales en el docente universitario del idioma inglés. Bibliotecas. Anales de investigación, 19(2), 11. https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=9002717

Morgan, M. (2019). Concepción didáctica de la integración de las habilidades en la enseñanza del idioma inglés con fines específicos. Formación y Calidad Educativa (REFCaLE), Vol.7, No.2, www.refcale.uleam.edu.ec. Recuperado 11 de noviembre de 2022.

Real Academia Española. (1925). Diccionario de la lengua española (Vol. 1). Talleres" Calpe".

Rosique, R. (2009). La importancia del material didáctico en el proceso de enseñanza aprendizaje (Un acercamiento). Monografía. coms. f. https://www.academia.edu/download/32248389/La_importancia_del_material_didactico_en_el_proceso_de_ensenanza.pdf

Saborit, G. A., Herrera, M. O., & Cuenca, A. F. (2021). El aprendizaje basado en tareas en la expresión oral del idioma inglés al nivel intermedio equivalente a un B1. Revista Científica del Amazonas, 4(7), 29-39. https://www.revistadelamazonas.info/index.php/amazonas/article/view/43

Published

2024-12-09

How to Cite

Fiol Cuenca, A., Olivero Herrera, M., Navarro Consuegra, M. A., & García Breffe, I. (2024). DIDACTIC MATERIALS FOR TEACHING ENGLISH LANGUAGE FOR PROFESSIONAL PURPOSES IN MINING MAJOR. Revista De Innovación Social Y Desarrollo, 9(2), 362–373. Retrieved from https://revista.ismm.edu.cu/index.php/indes/article/view/2657

Issue

Section

Ideas-Soluciones

Similar Articles

You may also start an advanced similarity search for this article.

Most read articles by the same author(s)