Didactic actions to promote the environmental education in the race Bachelor in Primary Education

Authors

  • Santos D. Jiménez-Cruz Universidad de Granma
  • Juan M. Salazar-Ortiz Universidad de Granma
  • Nelson D. Pérez-Sosa Universidad de Granma
  • Tárcila Espinosa-Domínguez Universidad de Granma
  • Carlos L. González Universidad de Granma
  • Yulemnis Matos-Torres Universidad de Granma
  • Yisel Mompié-González Universidad de Granma

Keywords:

environment, environmental education, environmental culture, primary education.

Abstract

A teaching material aimed at promoting Environmental Education was developed, having as main participants and beneficiaries the students under the guidance of the teachers. The actions were aimed at the integrated application of the proposed activities through educational projects, which allowed to demonstrate the feasibility of applying the proposed solution. By means of the realization of the actions of the teaching material is taxed to the development of other edges of the integral formation of the students. 

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Santos D. Jiménez-Cruz, Universidad de Granma

Licenciatura en educación

Juan M. Salazar-Ortiz, Universidad de Granma

Licenciatura en educación

Nelson D. Pérez-Sosa, Universidad de Granma

Licenciatura en educación

Tárcila Espinosa-Domínguez, Universidad de Granma

Licenciatura en educación

Carlos L. González, Universidad de Granma

Licenciatura en educación

Yulemnis Matos-Torres, Universidad de Granma

Licenciatura en educación

Yisel Mompié-González, Universidad de Granma

Licenciatura en educación

References

CASTRO, F. 2007: El Diálogo de Civilizaciones, Oficina de Publicaciones del Consejo de Estado, La Habana. (13– 55).

CASTRO, F. 1992: Conferencia de las Naciones Unidas sobre Hambre, Medio Ambiente y Desarrollo, Río de Janeiro

Estrategia Medioambiental del CITMA. 2016: Media Luna, Granma. (7-8).

GONZÁLEZ, E., & ARIAS, M. 2009: La educación ambiental institucionalizada: actos fallidos y horizontes de posibilidad. Perfiles educativos, 31(124), 58-68.

ISAAC-MÁRQUEZ, R., GARCÍA, S., ORLANDO, O., EASTMOND, A., ARCIPRESTE, A., ESTHER, M., & MANZANERO, L. 2011: Cultura ambiental en estudiantes de bachillerato: Estudio de caso de la educación ambiental en el nivel medio superior de Campeche. Revista electrónica de investigación educativa, 13(2), 83-99.

NOVO, M. 2009: La educación ambiental, una genuina educación para el desarrollo sostenible Environmental Education, a genuine education for sustainable development. Revista de Educación, 195-217.

VÁZQUEZ, Á. & MANASSERO, M. 2005: Actitudes de los jóvenes en relación con los desafíos medio-ambientales. Infancia y aprendizaje, 28(3), 309-327.

ZABALA, I. & GARCÍA, M. 2016: Historia de la Educación Ambiental desde su discusión y análisis en los congresos internacionales. Revistas de Investigación, 32(63).

Published

2017-06-02

How to Cite

Jiménez-Cruz, S. D., Salazar-Ortiz, J. M., Pérez-Sosa, N. D., Espinosa-Domínguez, T., González, C. L., Matos-Torres, Y., & Mompié-González, Y. (2017). Didactic actions to promote the environmental education in the race Bachelor in Primary Education. Ciencia & Futuro, 7(2), 74–90. Retrieved from https://revista.ismm.edu.cu/index.php/revistacyf/article/view/1395

Most read articles by the same author(s)